Az előző blogposztban arról írtunk, hogy mire érdemes figyelni a kampány tervezésekor és hogyan nézzen ki a kampány oldalunk, hogy minél biztosabb legyen a siker. A cél eléréséhez azonban elengedhetetlenül szükséges az is, hogy minél többen szerezzenek tudomást a kampányunkról. Most azt fogjuk megnézni, hogyan lehet minél nagyobb látogatottságot elérni.
A crowdfunding portálok esetében a látogatók csoportosítására a következő felosztást használhatjuk:
- Belső látogató: Ők azok, akik rendszeresen látogatják az adott crowdfunding oldalt, böngésznek a projektek között és valószínűleg már több projektet is támogattak.
- Külső látogató: Ők valamilyen külső linkről érkeztek a kampány oldalunkra, nem látogatják rendszeresen a crowdfunding oldalakat.
Az úgynevezett belső látogatók rendszeresen böngésznek a projektek között, nézegetik a legújabb, vagy épp legfelkapottabb kampányokat, valószínűleg már több projektet is támogattak. Mivel a nagyobb crowdfunding platformokon rengeteg projekt van (pl. a Kickstarteren 5 év alatt, több mint 129 000 projektet indítottak), így egyáltalán nem biztos, hogy az oldal keresőjében annyira elől tudunk végezni, hogy ránk találjanak, legyenek ezek a felhasználók bármennyire is lelkesek. Szerencsére lehet ez ellen tenni és javítani a projektünk helyezését az oldal keresőjén belül.
A crowdfunding oldalak keresője is hasonlóan működik, mint a Google. Azokat a projekteket fogja a találati listában elől hozni (pl. Recent projects), amelyeket a legrelevánsabbnak gondolja, vagyis az egyes kampányokra érkező látogatók és támogatók száma, az ott lévő interakciók intenzitása egyaránt számítanak. Ezért a következőket tudjuk tenni annak érdekében, hogy minél előrébb jussunk:
- Interakció a felhasználókkal: folyamatosan kommunikáljunk az oldalunkon és válaszoljuk meg a látogatók kérdéseit,
- Projekt update: új információk közzététele, gyakorlatilag bármiről, ami a látogatók számára érdekes lehet, pl: ki lett bővítve a rewardok köre, a nagy érdeklődésre való tekintettel egy új színben is kapható lesz a termék vagy mérföldkőhöz érkeztünk ezért x dolgot ajánlunk fel minden egyes támogatónknak.
- Köszönetnyilvánítás: bizonyos időközönként köszönjük meg a támogatóinknak a segítséget, a legnagyobb támogatókat pedig ki is lehet emelni,
- és természetesen minél több külső látogató generálása!
A kampány elején muszáj a külső látogatókra fektetni a hangsúlyt, hiszen ez segíthet hozzá minket ahhoz, hogy az oldal keresőjében is előkelőbb helyen végezzünk és az oldal rendszeres látogatói és támogatói is ránk találjanak. Ha sok külső látogató érkezik, akkor megnő az esélye annak, hogy támogassanak minket, interakcióba lépjenek velünk, néhány nap elteltével update-et tudunk közzétenni, ezek eredményeképpen előrébb végzünk a keresőben, ami még több látogatót generál és így tovább.
Az úgynevezett külső látogatók generálásában a legfontosabb eszközünk a közösségi média és a hirdetések lehetnek, a következő blogposztunkban ezt a témát fogjuk körbejárni.