Crowdfunding

A crowdfunding az utóbbi évek egyik „szexi” témája startup körökben, egy relatív új finanszírozási forma. Sokan hallottak már róla, még többen beszélnek róla, de valójában kevesen vannak „képben” a mibenlétével. A blogon igyekszünk körbe járni és bemutatni a crowdfunding valóságát A-tól Z-ig, hogy mi található a Kickstarter-en túl. Szó lesz többek közt arról, hogy kinek jó ez és hogyan érdemes csinálni, lesznek hasznos tanácsok és még több esettanulmány a sikeres és sikertelen crowdfunding projektekről egyaránt.

Friss topikok

Hogyan növeljük a crowdfunding kampányunk látogatóinak számát? - 2. rész

2014.02.13. 11:23 Regőci Bence

Nagyon jónak kell lennünk ahhoz, hogy a crowdfunding kampányunk híre magától kezdjen el terjendi az online térben, cikkek jelenjenek meg róla, sokan megosszák a közösségi oldalakon és ajánlják egymásnak. A legtöbb esetben ez nem megy magától, mesterségesen be kell indítanunk a folyamatot, hogy minél több látogatót tereljünk a kampány oldalunkra. A legfontosabb eszközünk ebben a közösségi média lesz, annak virális hatását és gócpontjait kihasználva tudjuk a legtöbb emberhez eljuttatni az üzenetünket. A mostani blogposztban azt fogjuk megnézni, hogy melyik eszközöket és hogyan használjuk a leghatékonyabban.

Facebook

  • Megosztás: Saját profillal, céges profillal, hetente többször is érdemes megosztani különböző időpontokban, hogy minél több embert érjünk el. Természetesen a megosztás up to date legyen, pl. már 20%-nál járunk.
  • Csoportok: Keressünk olyan Facebook csoportokat, oldalakat, amelyek kapcsolódnak a kampányunkhoz, jelen lehet a célcsoportunk és osszuk meg itt is a kampányunkat.
  • Hirdetések: Ha az első két lehetőség révén nem tudnánk elég forgalmat generálni, akkor be lehet vetni a Facebook hirdetéseket. Jól célozhatóak (érdeklődés alapján is), kattintás alapon lehet fizetni utánuk és elég nagy tömeget tudunk elérni rajtuk keresztül.

Twitter

  • Megosztás: Ha van Twitter accountunk, akkor ott is osszuk meg, lehet többször is ugyanúgy, mint a Facebook esetében.
  • @twitteruser: Ajánlhatjuk olyan emberek figyelmébe is a projektet, aki nem követ minket, de lehet, hogy érdekelheti és a @twitteruser használatával az ő követői is látni fogják.
  • #Hashtag: Használjunk hashtageket a tweetünkben, így nő az esélye annak, hogy a téma iránt keresők előtt is felbukkanjon a tweetünk.

LinkedIn

Az előző két közösségi média csatornától merőben eltérő a LinkedIn, elsőre azt gondolhatnánk, hogy nem a megfelelő platform, ahol megoszthatnánk a kampányunkat, de ez nem feltétlen igaz. A LinkedIn-en rengeteg különböző téma köré szerveződő csoport van, amikhez érdemes csatlakozni. Ha nem is találunk itt több tucatnyi csoportot és hatalmas felhasználói bázist, néhány releváns csoportban biztosan meg fogjuk tudni osztani a kampányunkat. Természetesen a kommunikációnak itt formálisabbnak kell lennie, mint a Facebookon és a Twitteren.

Hírlevél/E-mail

Biztos mindenkinek van egy rövidebb-hosszabb e-mail címlistája a barátokról, ismerősökről, régi és új ügyfelekről, korábbi üzleti partnerekről, akiknek ki el lehet küldeni a kampányunkat egy e-mailben. Jobb esetben ez a lista olyan hosszú, hogy a saját levelezőrendszerünkben ezt nem tudjuk kezelni, ezért érdemes egy hírlevél küldő (pl. MailChimp) alkalmazást használni. Ezáltal azt is látni fogjuk, hogy kik azok, akik megnyitották/olvasták/ignorálták a levelünket és el tudjuk kerülni, hogy ugyanannak az embernek többször ugyanazt a levelet küldjük el.

A kiküldött leveleket bontsuk ketté. Legyen egy klasszikus hírlevél, amit a listára küldünk ki és legyen egy személyesebb, közvetlenebb levél sablon is, amit néhány tucatnyi embernek küldjünk csak ki. Linket a kampányoldalunkhoz egyikbe se felejtsünk el betenni!

Fórumok, webes tartalomgyűjtő oldalak

Keressünk a tevékenységünkhöz kapcsolódó fórumokat és osszuk meg az ottani releváns topicban a kampányunkat. A fórumokon kívül használjunk olyan webes tartalomgyűjtő oldalakat, mint a Stumbleupon vagy a Reddit. Ezeknek az oldalaknak óriási a látogatottságuk, a Stumbleuponnak több mint 30 millió felhasználója van, a Redditnek pedig havi 112 millió egyedi látogatója. Vétek lenne nem kihasználni a fentiekhez hasonló online csomópontokat, ahol rengeteg potenciális támogató lehet. Ráadásul ezeket az oldalakat az ún. heavy user-ek használják, akik körében jóval nagyobb eséllyel lelhetünk támogatókra. Ezeken az oldalakon is téma szerint vannak csoportosítva a tartalmak, keressük meg a kampányunkhoz kapcsolódót és csak ott osszuk meg.

Referral contest

A lényege, hogy egy versenyt hirdetünk a kampányoldalunkon: aki megosztja a kampányunkat és ezen keresztül a legtöbb támogatást tudja generálni az kap valamilyen ajándékot. Az ajándéknak érdemes valami vonzó dolgot kitalálni, hogy minél ösztönzőbb legyen a felhívás. A legjobb persze az, ha a termékünket vagy annak valamilyen speciális változatát tudjuk felajánlani. Az Indiegogo-n a legegyszerűbb ezt nyomon követni, amennyiben a videó alatt lévő „Share this campaign” opcióval teszik meg a felhasználók. Ez esetben az Indiegogo analitikája nyomon követi, hogy kik voltak azok akiknek a megosztott linkjéről támogató érkezett és azt is, hogy mennyivel támogatta a projektet. A kampány végén így egyszerűen meg tudjuk nézni, hogy ki volt a nyertes. Természetesen meg lehet ezt a versenyt csinálni más crowdfunding oldalon is. Ott úgy lehet nyomon követni, hogy a támogatók mindig elküldik annak a nevét, akinek köszönhetően értesültek a kampányunkról.

Hirdetések

Amennyiben a fenti csatornák nem hoznak elég látogatót a kampányunkhoz, akkor lehet bevetni a hirdetéseket. A korábban már említett Facebook hirdetéseken kívül szinte az összes fent említett csatornán tudunk futtatni hirdetéseket, kattintásonként néhány forintért.

Szólj hozzá!

Címkék: kampány crowdfunding közösségi finanszírozás indiegogo

A bejegyzés trackback címe:

http://crowdfunding.blog.hu/api/trackback/id/tr695811356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.